ce'mi place mie

never let the truth spoil a good story

airport bits

leave a comment »

Stii ca esti un flying head cand intri intr-un magazin la mall, probezi o pereche de pantofi si iti plac, dar nu poti sa dai snooze unei intrebari care ti se invarte in cap: oare bipaie?

******************************************************

Unii injura babele in troleibuz: mamaie, te cauta moartea pe acasa si tu ocupi aci locu pe scaun! Altii le traverseaza pe la semafor, grabindu-le usor si tandru cand se face rosu: haideti mai repede ca vin masinile! Eu le conduc la poarta, in Schipol.

Le vad cum ma vad, ma ochesc din zborul de la bucuresti la amsterdam, simt crosshairu rosu de sniper cum mi se plimba cand pe mutra, cand pe ceafa. Aha, a raspuns in engleza ca nu vrea zahar in cafea, asta stie cum merge treaba, e umblat exact ca fi’miu.

Incep cu o intrebare inocenta, de deschidere. Cal la f3, nonagresiv, neasteptat, complet reversibil: nu va suparati, aici scrie pe bilet unde trebuie sa mergem ca sa luam urmatorul avion? Aici, sub gate?

Zambesti, ce sa faci, explici (nu ca n-ai stii in ce te bagi, dar nu te poti abtine): da, dar chiar cand ajungeti tre sa verificati ca e tot la poarta asta, ca se mai schimba.

Babele isi desfasoara cu rabdare de paianjeni planul insidios; o alta mutare aparent fara legatura cu prima, dupa ce servim in liniste senvisul. c2:c4 si miroase a fianchetto, e clar ca ai in fata un adversar redutabil care vrea sa te atraga in afara apararilor conventionale: si cum facem sa vedem daca nu s-a schimbat poarta?

Primul impuls e sa iei dracu pionu ala: va uitati pe ecranu ala mare!

Te temperezi insa, nu asa se joaca acest joc, unde am ajunge daca am fi badarani cu bunicutele astea mai pline de dezacorduri gramaticale decat un maidanez de purici…  declini politicos gambitul cu un e7:e6 defensiv: eh, vedeti aici in colt, aveti numarul zborului, il tineti minte si cand vedeti niste televizoare multe, incepeti sa cautati acolo codul asta si vedeti ce scrie la gate si pe urma o luati dupa indicatoare, ca aeroportul din amsterdam este cel mai organizat din lume, e imposibil sa va rataciti.

d2:d4 urmeaza implacabil si esti in plin hipermodernism sahist. Deschiderea Reti – Zukertort: Da’ scrie cu litere mari? Ca noi nu prea vedem asa bine ca dumneavoastra la distanta.

Profilul e invariabil acelasi: din focsani sau, ma rog, greater vrancea area, merg la copiii plecati de zece, cinspe ani in state sa isi vada nepotii, nu stiu boaba de engleza, dar zic un thank you de holywood pana si cand sunt intrebate daca vor cu pui sau cu branza. De obicei le duc pana la panou sa vad ca au aceeasi poarta si pe urma le asez cu fata in directia corecta, le zic dupa ce numar sa se uite si le dau drumul la vale. Azi mi-am amintit insa ca si noi vrem sa emigram in state, ca or veni si parintii nostri in vizita la noi si le-am dus pana la poarta ca sa ma asigur ca e totul ok. Pe ultima parte a drumului, in timp ce topaiau si gafaiau in urma mea se intrebau una pe alta: maica, da’ la intoarcere cum nimerim noi singurele avionu de bucuresti?  Stii ceva, mamaie, nu intinde coarda J

******************************************************8

O evident sudamericanca de 20 de ani si un metru 20 trece hopa tropa prin boarding check-ul pentru sao paulo. Gagica de la klm, o olandeza albastra de trei metri lungime ii zambeste initial, apoi se uita inca o data pe boarding pass si incepe sa strige dupa ea:

– hey, hey, this is the boarding gate for sao paulo.

– yes, I know that.

– we are not boarding for lima flight, that is the next flight after this one

– ok

– you cannot board now, you have to wait until boarding for sao paulo is finished

– no way, why is that?

– because you are not going to sao paulo, doooh!!

– oh, but I am going to sao paulo!

– yeah, right, so then why does it says lima on your boarding pass?

– because that is my name, adriana lima!

Eu, razand:

– you get that a lot, don’t you?

Nu mi-a raspuns.

Nu, nu adriana lima aia, alta adriana lima, una de 120 de centimetri, cum ziceam.

****************************************************

Airbus-ul cu care am zburat 12 ore avea vopseaua cojita pe cockpit pe urmele armaturii metalice. Se vedea ca zgariat. M-am abtinut cu greu sa intreb echipajul la boarding daca au avut un catfight recent si cine a castigat. Probabil ca daca nu imi reverberau inca proaspete in minte avertismentele din Houston: “any inappropriate comment or any joke will result in you imprisonment” nu as fi rezistat jocului de cuvinte. Asta si cu cusca neagra de marimea unei cabine de fotografii automate in care politia mai baga din cand in cand cate un african mai dubios care iesea zece minute mai tarziu de acolo cu o privire ratacita.

*************************************************

Apropo de KLM, as vrea sa merg la team building cu ei, ii vad mai des si ii cunosc mai bine decat pe colegii mei. Ce le-as mai barfi pe nesuferitele alea doua de pe amsterdam bucuresti cu prietenele mele de pe amsterdam mexico city. Sunt sigur insa ca la KLM team buildingul se face in olanda si asta nu suna prea apetisant pentru mine..

Written by ghelme

Mai 16, 2011 la 2:53 am

Publicat în Uncategorized

Lasă un răspuns

