ce'mi place mie

never let the truth spoil a good story

atlas shrugged

leave a comment »

nu imi amintesc sa mai fi fost asa de surprins in ani de zile cum am fost ieri, cand am inceput sa citesc. am descarcat cartea pentru ca stiam de la radu ca e un soi de sf si am zis heh, ce dracu altceva sa citesc pe avion asa varza cum o sa fiu dupa trei ore de somn si sase de zbor spre vest decat un sf?

si ce surpriza.  mi se scurgeau ochii pe obraji de oboseala cand pluteam deasupra atlanticului inclestand degetele pe kindle ca sa mai citesc un pic. nu e lucru banal sa te asezi in avionul de reykjavik si sa descoperi ca stai langa doua studente romance, dar, dupa zece minute, conversatia lor de o banalitate altadata incantatoare daca e servita cu masura a disparut in ceata impreuna cu zgomotul reactoarelor, fata stewardesei ce s-a legat in centuri in fata mea pentru decolare si nevoia de altceva. am adormit citind o pagina, m-am trezit si am citit-o din nou si m-am bucurat ca am adormit pentru ca am putut astfel sa citesc din nou aceeasi pagina ca si cand ar fost noua, ca si cand astfel cartea va trai mai mult, doar un pic mai mult, in mainile mele…

nu am terminat-o. inca ma ajustez la kindle, asa ca nu imi dau seama deloc daca e o carte foarte groasa sau citesc eu foarte incet, daca paginile pe care le arunc in urma sunt cat o pagina de carte sau cat un paragraf, dar stiu ca m-am surprins dand pagina inainte de a o termina de citit pe aia veche doar pentru ca pur si simplu nu am mai avut rabdare sa termin de citit si am vrut sa merg mai departe si sa vad ce se intampla. si apoi m-am enervat pe mine pentru asta. oricum, sunt la 22% din carte, atata lucru pot citi pe kindle alaturi de informatia complet inutila cum ca sunt la locatia 6054 si faptul ca simt nevoia sa scriu deja despre aceasta carte imi zice mie insumi multe. am simtit nevoia asta inca de pe cand eram la 10%, dar nu am fost in stare sa ma opresc din citit.

cartea este epica in acel sens pe care facebook-ul ne-a invatat demult sa il uitam. oh, ce multumitor este pentru mine sa citesc acum pe wikipedia ca ea a spus ca au influentat-o hugo si dostoievsky. oh, ce satisfactie sa regasesc fara ca ea sa zica ceva pe  zola si rougon maqcuart saga si mai ales la joie de vivre.. cum e sa iubesti o carte si sa uiti complet de ea pana cand te indragostesti de o a doua carte care iti aminteste ca o iubeai de fapt de ani de zile  pe prima si toata chestia asta sa te faca foarte fericit? cum ar fi sa iubim si femeile tot asa?

imi place pentru ca este imperfecta, pentru ca oamenii din carte sunt prometeici, descatuseaza focul pentru ca e in destinul lor sa o faca. imi place pentru ca ma regasesc in ei nu cum sunt, ci cum as vrea sa fi fost, stiind astazi deja ca vointa de a invinge orice este mai importanta decat abilitatea de a invinge ceva si ca faptul ca inteleg ca asa ar fi vrut sa fiu este mai important pentru mine decat faptul ca nu sunt asa. imi place pentru ca imi reaminteste ceva ce am stiut de cand am stiut ceva si anume ca orice lucru imi doresc cu adevarat se va indeplini pentru mine, nu la modul banal coehlistic, ci intr-un mod foarte profund si personal. am stiut mereu ca orice imi voi dori cu adevarat voi face si ca ceea ce nu fac, nu fac doar pentru ca nu imi doresc suficient si ma culc in fiecare seara si nu pot sa adorm pana cand nu imi reamintesc aceasta cheie de bolta personala.

imi place pentru ca plaseaza fire si intrigi ce se vor desfasura mai tarziu, poate cand voi ajunge la 68% sau la 82%. voi realiza atunci ca aah, asta e legatura cu ce citisem alaltaieri pe la inceputuri si stiu de pe cand citesc samanta din paginile de acum cum ma voi bucura cand voi afla roadele de mai tarziu si faptul ca inteleg tehnica nu imi rapeste bucuria de a o urmari ceea ce zice multe despre stil.

imi place pentru ca oamenii ei construiesc si iubesc si inteleg ca lumea trebuie sa se ajusteze la ei, nu invers, si pentru ca lumea este mereu la fel si pentru ca daca eroii ei nu exista nicaieri, in schimb talharii ei banali suntem noi si vecinii nostri de orice

imi place.

Written by ghelme

Septembrie 14, 2010 la 2:19 am

Publicat în Uncategorized

Lasă un răspuns

